W naszej placówce Polis Clinic porad medycznych udziela wielu lekarzy specjalistów, a wśród nich jest również lekarz hepatolog. Zajmuje się rozpoznawaniem i leczeniem schorzeń oraz chorób związanych z wątrobą i pęcherzykiem żółciowym. Z dolegliwościami związanymi z wątrobą można zgłosić się do lekarza chorób zakaźnych oraz gastroenterologa, którzy także zajmują się diagnozowaniem i leczeniem wątroby.

Choroby wątroby są trudne do wykrycia w ich początkowym stadium.  Przebiegają one bardzo często niemal bezobjawowo, a wyraźnie złe samopoczucie i różne dolegliwości ze strony układu pokarmowego pojawiają się zazwyczaj dopiero wtedy, gdy dojdzie do niewydolności wątroby. Przy uszkodzeniach wątroby, pojawiają się dolegliwości typu:

• brak apetytu, a więc i zauważalna utrata masy ciała w dość krótkim czasie,
  • brak tolerancji tłuszczów i alkoholu, wyraźne odczuwanie pełności po spożyciu posiłku,
  • bóle brzucha ulokowane głównie po prawej stronie
  • wzdęcia, odbijanie się po jedzeniu, nudności.

Przy niewydolności wątroby pojawia się także:

• żółtaczka,
  • powiększenie wątroby,
  • żylaki przełyku lub odbytu,
  • obrzęki wokół kostek nóg.

Choroby, które leczy hepatolog to:

• zapalenie wątroby wywołane przez wirusy A, B, C,
  • stłuszczenie wątroby – wywołane otyłością, zaburzeniami w prawidłowej pracy gospodarki tłuszczowej, złą dietą, cukrzycą, nadużywaniem alkoholu,
  • uszkodzenie wątroby wywołane lekami.

Lekarz hepatolog w celu przeprowadzenia pełnej diagnozy może zlecić wykonanie szeregu badań krwi oraz moczu. Pacjenci, którzy posiadają aktualne takie badania, powinni je przedstawić lekarzowi podczas pierwszej wizyty.

W naszej placówce przyjmują doświadczeni specjaliści o długoletniej praktyce klinicznej, w tym lekarz hepatolog. Posiadamy profesjonalny sprzęt medyczny, dzięki któremu prowadzimy diagnostykę oraz zabiegi chirurgiczne. Dodatkowo wykonujemy w sposób kompleksowy badania laboratoryjne.

Zapraszamy wszystkich pacjentów do naszych placówek na terenie miasta Katowice. Gabinety Spe­cja­li­stycz­Ne Lekarz Hepatolog

ul. A. Mic­kie­wi­cza 26/2, 40-092 Katowice

Zabiegi chirurgiczne: