Alergolog

Diagnostyka nadwrażliwości o charakterze alergii lub nietolerancji, wskazanie alergenu wywołującego chorobę oraz dobór odpowiedniej terapii odczulającej.

Lekarz alergolog specjalizuje się w rozpoznaniu i leczeniu nieprawidłowych lub nadmiernych reakcji organizmu o charakterze alergii oraz wskazaniu czynnika uczulającego zwanego alergenem. Stawia diagnozę na podstawie obrazu klinicznego oraz wyników przeprowadzonych badań i zleca określoną terapię.

Zakres świadczonych usług przez alergologa w Polis Clinic w Katowicach obejmuje leczenie nadwrażliwości alergicznych (alergie) i niealergicznych (zaburzenia metabolizmu) na czynniki uczulające takie, jak:

pyłki roślin,roztocza, sierść zwierząt, leki, składniki chemiczne, nietolerancja pokarmowa. W ramach gabinetu, pacjenci mogą skorzystać z:

• konsultacji i wywiadu alergologicznego wraz z badaniem fizykalnym
  • poradnictwa w zakresie alergenów pokarmowych
  • testów uczuleniowych
  • terapii odczulającej

Z jakimi objawami należy zgłosić się do alergologa?

Wszystkie nietypowe reakcje organizmu na kontakt z określonym czynnikiem (żywność, chemia, kosmetyki, leki itp.) są wskazaniem do wizyty u alergologa, m. in.:

• cyklicznie, wiosną pojawiający się katar oraz inne symptomy towarzyszące alergii (kichanie, podrażnienie śluzówki, zaczerwienienie skóry, osłabienie, łzawienie)
  • podrażnienia skóry po kontakcie ze zwierzętami
  • brak efektu leczenia nietolerancji pokarmowej u pediatry lub internisty

Bożena Kordys-Darmolińska