Gastrolog

W naszej placówce przyjmuje lekarz gastrolog, który zajmuje się leczeniem chorób związanych z układem pokarmowym. Najczęstszą ich przyczyną jest zła dieta lub pomijanie posiłków w ciągu dnia, stres oraz brak ruchu fizycznego. Objawami nieprawidłowej pracy układu pokarmowego, które powinny skłonić do wizyty u lekarza gastrologa, są:

• ból brzucha (silny, powtarzający się, kolki),
  • nudności, wymioty,
  • biegunka lub zaparcia,
  • zgaga, częste odbijanie, gazy, częste wzdęcia brzucha,
  • krwawienie z odbytu lub nietypowy wygląd stolca,
  • problemy z połykaniem.

Do lekarza gastrologa warto przyjść na wizytę, gdy powyższe objawy nie ustępują oraz gdy lekarz pierwszego kontaktu ma podejrzenie wystąpienie chorób: przełyku, żołądka, dwunastnicy, wątroby, trzustki lub jelita grubego. Do zadań lekarza gastrologa należy diagnostyka oraz leczenie.

Podczas pierwszej wizyty lekarz gastrolog przeprowadza dokładny wywiad, podczas którego pacjent powinien szczegółowo opisać dolegliwości, jakie mu towarzyszą ze strony układu pokarmowego. Jeśli pacjent posiada wyniki badań diagnostycznych wykonanych w innych placówkach, warto, aby przedstawił je lekarzowi podczas pierwszej wizyty. Dodatkowo podczas wizyty może zostać przeprowadzone wstępne badanie – USG brzucha.

Najczęstszymi badaniami, których wykonanie może zlecić lekarz gastrolog to:

• gastroskopia,
  • kolonoskopia.

Są to badania, dzięki którym  lekarz będzie mógł postawić diagnozę oraz ustalić etapy dalszego leczenia. Wykonanie tych badań wiąże się z odpowiednim przygotowaniem pacjenta, o czym więcej na stronach: gastroskopia i kolonoskopia. Badania wykonywane są w znieczuleniu miejscowym albo ogólnym, na co ma wpływ wiek pacjenta oraz jego stan zdrowia.

Dalsze leczenie bardzo często wiąże się ze zmianą diety oraz nabyciem nowych nawyków żywieniowych. Ważne jest, aby stosować się do zaleceń lekarza oraz pamiętać o wykonaniu badań kontrolnych. W naszej placówce możecie Państwo liczyć na stałą opiekę lekarza gastrologa. Dodatkowo posiadamy profesjonalnie wyposażoną pracownię badań endoskopowych z wysokiej klasy aparaturą medyczną.

Zapraszamy:

Gabinety Spe­cja­li­stycz­ne Lekarz Gastrolog